rose roses

Jumaat, 15 Oktober 2010

Raya 2010

Tahun ini Rose Roses balik raya ke kampung suami di Perlis, sayangnya  gambar raya di Perlis ada pada kamera adik ipar, so tak bolehlah nak N3 kat sini. Balik ke Kuantan buatlah makan2 sikit untuk keluarga kat sini, kebetulan adik Rose Roses  no. 4 ada balik dan dia juga buat part time photographer, so kita orangpun possing rayalah malam tu, siap dgn studio bergerak dibawanya.....
Wah cerianya satu family, sebenarnya tengah mengagah anak Rose Roses yang kecil sekali tengah mengamuk sebab dah ngantuk....

Inilah sebahagian dari keluarga Rose Roses, adik Rose Roses no.2 (suami zeti) dan Zeti dah balik beraya di Segamat jadi tak semua yang ada....

Lepas raya ni barulah rasa ada mood nak ubah suai sikit hiasan rumah, mungkin bulan puasa terlalu sibuk so lepas rayapun lepas rayalah ubah sikit, lagipun utk. hiburkan hati sendiri juga....
Layan...............


Frame ayat al-Quran tu dah ditukar baru, lama dah teringi baru dapat, sesiapa berminat bolehlah order....
Nak tengok lebih dekat.....

Ayat Qursi

Kalimah Allah

Kalimah Muhammad S.A.W

Gambar-gambar kat bawah ni pula panorama hiasan dan folk art hasil kerjatangan rakan sepejabat Rose Roses, Lisa.....

Tin Biskut yang telah dikerjakan oleh Lisa....
Kiri kanan cermin tu kayu jelutung yang telah dilukis oleh Lisa, cantik gitu...

dekat sikit...



Sekian dulu........

Rabu, 16 Jun 2010

AWARD DARI E-BU HOME SWEET HOME


Salam rakan blog sekalian, nampaknya dalam minggu ini dah 2 award yang Rose Roses terima, terima kasih banyak2 pada Shiemanis kerana tag Rose Roses didalam senarai award nice blogers award. Suka gitu.....

Kat sini Rose Roses nak kena jawab soalan2  ni pula ya....



1. Apa yang bermain difikiran you all sekarang ?

Tengah duk fikir persediaan untuk hari tua, dan nak collect pokok orkid....



2. Apakah nama samaran you all ?

Rose Roses  (Ros singkatan nama, Roses pulak minat sangat kat bunga ros)



3. Berikan 3 orang yang you all sayang ?

Sayang sangat2 dengan semua orang , lebih2 lagi



1) My Darling ( Hubby Mohd Zain bin Bakar)

2) My Daughters an sons(Nurul Fatina, Ahmad Fadzlan, Ahmad Faris Mirza & Nurul Faiqa Auni)

3) Abah, Mami dan adik2




4. Panggilan untuk si dia

Agak2nya sidia tu suami tersayang , panggil Abang....

5. Hadiah yang you all impikan dari seseorang yang istimewa ...kalau dari sang suami:-

Masa yang berharga bersama keluarga...


dari Keluarga & Teman2 :-

doa agar hidup ini diberkati dan dilimpahi kebahagiaan dan kesihatan yang baik...amin..



6. Blog mana yang you all suka visit ?

semua blog yang menampilkan english style, decoupade, folkart dan landscaping...



7. Tag kan kepada 15 blogger you all

~ http://sanmawia.blogspot.com/

~ http://ayulittlecottage.blogspot.com/

~ http://affeen.blogspot.com/

~ http://eijacottage.blogspot.com/

~ http://www.iriscottage.blogspot.com/

~ http://salicottage.blogspot.com/

~ http://zaismacottage.blogspot.com/

~ http://teratakputeriqareshah.blogspot.com/

~ http://zetiakhmaenglishcottage.blogspot.com/

~ http://lindashukor77.blogspot.com/

~ http://jariintanku.blogspot.com/

~ http://alissa-lisa.blogspot.com/

~ http://zarinawati74.blogspot.com/

~ http://azlinadeco.blogspot.com/

~ http://kahariah.blogspot.com/

Selesaipun, ini sajalah blog2 yang Rose Roses tagkan namanya untuk award ini, blog2 ini sentiasa mendapat kunjungan dari Rose Roses....
Semoga dapat terima award ini dengan hati yang terbuka....
Selamat malam...... Cek tidoq dulu noo........

Khamis, 10 Jun 2010

AWARD DARI AYU LITTLE COTTAGE

Hari ini buka2 blog Rose Roses terima jemputan dari Ayu Little Cottage untuk ambil award darinya, terus saja singgah ke blog Ayu dan ambil award . Terima kasih Rose Roses ucapkan pada Ayu, Comel Lote bear tu, kata orang Terengganu. Semoga persahabatan kita di alam maya berterusan, kalau ada peluang semoga dapat bersua di alam nyata pula ya....

Isnin, 7 Jun 2010

AKTIVITI ROSE ROSES MINGGU INI

Salam rakan blog sekalian, sedihnya hati Rose Roses sebab cuti sekolah kali ini tak dapat bercuti ke mana-mana sbb suami  Rose Roses tak dapat bercuti, nak buat macam mana dah tuntutan tugas....

Minggu lepas ada juga projek sikit2 kat rumah tu... adalah pusing barang sikit-sikit....

Sempatlah juga ubah suai ruang kat dining ni, sayangnya folk art holder ni baru sampai jadi tak sempat nak gantung lagi, jadi sandar jer dulu kat atas rak tu. FA ini hasil tangan rakan sepejabat Rose Roses juga rakan blog Alissa Lisa, cantik betul....

Rak ini pula hadiah dari ibu Rose Roses sempena Hari Ibu, Terima kasih Mami , sayang...... Mami.

Pinggan tu juga hasil Folk Art Alissa Lisa, tak sempat lagi Rose Roses nak berguru dengan Cikgu Lisa ni...


Sinnage  Rose Cottage inilah yang paling Rose Roses minat sebab backgroundnya hitam nampak menyerlah gitu....

Inilah ruang dining yang sempat Rose Rose kerjakan minggu ini....


Sesekali ubah tengok gubahan hijau, terapi mata...
Sempat lagi hari Sabtu baru2 ini berkelah ke Pantai Kemasik, Kijal Terengganu, maklumlah lama tak berkelah bersama keluarga, rupa-rupanya cantiksungguh permandangan di sini, bisa2 lalu jer tak pernah singgah. Ramai juga pengantin buat pergambaran outdoor kat sini..... layannnnnn



Tenang Jiwa melihat hasil ciptaan Allah s.w.t cantik sungguh...

Khamis, 6 Mei 2010

DECOUPAGE TALAM ROTAN


Salam rakan2 blog sekalian, rasanya mcm tak ada mood nak N3 tapi rose roses paksa juga jari jemari ini utk terus menaip. Minggu lepas Rose Roses hanya dpt menyiapkan decoupage rakan Rose Roses yang satu ni. Itupun tak dpt idea yg baik,hanya simple mcm ni saja....
Rose Roses cadangkan pada tuannya supaya letak cermin di bahagian tengahnya.











Pada hari Isnin lps terus Rose Roses serahkan pada tuannya.
Tak sangka pula pada hari tu Rose Roses harapkan panas hingga ke petang, rupanya hujan ditengahari. Rupa-rupanya perasaan hati yang tak berapa sedap beberapa hari tu ada petandanya. Balik dari pejabat pada hari Isnin, macam biasa terus pergi ambil anak-anak yang sekolah menengah dan terus ke taska mengambil anak2 yang kecil. Sampai di pintu taska, pengasuh yang sedang mendukung anak Rose Roses yang kecil terus berkata " Kak minta maaf, tadi Faiqa tidur, jadi saya mandikan budak2 lain, ada budak2 yg lain main kat depan dan goyangkan penghadang pintu bilik baby, tiba2 jatuh atas Faiqa yang tgh tidur" sambil menunjukkan bahagian kanan muka Faiqa yang terkena pagar besi. Masa tu terkejut betul Rose Roses tengok muka Faiqa yang bergaris-garis lebam, tapi lidah kelu nak berkata apa, tak taulah masatu perasaan hati Rose Roses dah bercampur baur, terus bawa balik anak ke rumah. Telefon kat hubby nak bawa anak pergi klinik, hubby pula kena sambung kerja. So malam baru ke klinik, nasib baik setelah pemeriksaan doktor tak ada apa2 kesan dalaman. Kalau tidak tak taulah apa nak jadi.
Kadang -kadang  kes macam ini yang mencabar perasaan
Rose Roses, kalau ikutkan hati nak saja berhenti kerja, duduk di rumah jaga anak2, tapi ada lagi keperluan2 lain yang perlu difikirkan. Rose Roses hanya berdoa agar suatu hari nanti dapat bekerja sendiri,tidak terikat dengan waktu kerja pejabat yang menuntut seorang ibu terpaksa meninggalkan anak-anak dijaga oleh orang lain. Moga Allah s.w.t murahkan rezeki dan kabulkan doa seorang ibu seperti Rose Roses ini...

Ahad, 2 Mei 2010

AWARD DARI E-BU HOME SWEET HOME

Terima kasih Rose Roses ucapkan kerana sudi memberi award ini. Disebabkan Rose Roses kesuntukan masa hanya award ini yg dpt Rose Roses N3kan. Kalau ada masa yang terluang  akan Rose Roses senaraikan soalan2nya. Muahhhhhh..... gitu.